Πως μπορώ να ξεκινήσω

Ορθομοριακός Δεκάλογος Υγείας

Για συνεχή κυτταρική ανανέωση, ισχυρή άμυνα και υψηλά επίπεδα ψυχικής και σωματικής υγείας και ποιότητας ζωής.

1. Νοοτροπία

Οι σκέψεις επηρεάζουν τα συναισθήματα και το αντίθετο. Σκέψεις και συναισθήματα επηρεάζουν τις κυτταρικές λειτουργίες, θετικά ή αρνητικά. Προσπαθήστε να βλέπετε το ποτήρι πάντα μισο-γεμάτο και όχι μισο-άδειο. Οι σκέψεις και τα συναισθήματα μπορεί να είναι τοξικά ή βιο-αναγεννητικά. Εγκαταλείψτε τα πρώτα και υιοθετείστε τα δεύτερα.

Γελάστε με κάθε ευκαιρία. Το γέλιο εξαγνίζει νου, ψυχή και σώμα, προωθεί την έκκριση αντιγηραντικών και θεραπευτικών ορμονών στο σώμα και δεν προκαλεί ρυτίδες στο πρόσωπο, όπως προκαλούν ο θυμός, η λύπη και το κλάμα.

Χαρείτε και απολαύστε κάθε επιτυχία, όσο μικρή και αν είναι αυτή, και μάθετε από κάθε αποτυχία για να βελτιωθείτε. Έτσι θα είστε πάντα νικητές και όχι ηττημένοι.

Δεν υπάρχουν προβλήματα, παρά μόνο ευκαιρίες για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας, να μάθουμε που βρισκόμαστε και να προχωρήσουμε σε ανώτερα επίπεδα ύπαρξης.

Σοφός είναι ο άνθρωπος που γνωρίζει ακριβώς τα όριά του κάθε στιγμή και προσπαθεί πάντα να τα ξεπεράσει.

«Η Υγεία ξεκινάει από το νου».

2. Τι τρώμε

Οι βιο-οξειδωτικές τροφές κάνουν το pH του οργανισμού όξινο και το σώμα παθαίνει ασφυξία. Τα κύτταρα σταδιακά δυσλειτουργούν και τελικά πεθαίνουν.

Αντίθετα, οι βιο-αναγεννητικές τροφές – οι χορτοφαγικές, βιολογικής γεωργίας, χωρίς επεξεργασία ή υπερβολικό μαγείρεμα και όπου είναι δυνατόν ωμές – αλκαλοποιούν τον οργανισμό και τον οξυγονώνουν.

Μόνο αυτές οι τροφές ανανεώνουν τα κύτταρα του οργανισμού και βελτιώνουν τα επίπεδα της υγείας μας.

3. Πώς και πότε τρώμε

«Πίνουμε την τροφή και τρώμε το νερό».

Μασάμε την τροφή πολύ καλά και αργά για να ενεργοποιηθούν τα πεπτικά ένζυμα και να βελτιωθεί η πέψη και η απορρόφηση γενικά. Δεν τρώμε ποτέ βιαστικά ή όταν είμαστε αγχωμένοι, διότι τότε η τροφή γίνεται δηλητήριο, δεν μπορούμε να την χωνέψουμε και να την μεταβολίσουμε.

Πίνουμε πάντα 1-2 ποτήρια ορθομοριακό νερό 5 λεπτά πριν το γεύμα, αργά και απολαμβάνοντας την γεύση του, για να βελτιώσουμε την πέψη και την απορρόφηση, να ηρεμήσουμε και να προετοιμάσουμε το γαστρεντερικό σύστημα. Αποφεύγουμε να πίνουμε νερό κατά τη διάρκεια του γεύματος ή νωρίτερα από 1 ώρα μετά από αυτό, διότι αραιώνει τα γαστρικά οξέα και επηρεάζει αρνητικά την διαδικασία της πέψης.

«Τρώμε το πρωί για υγεία, το μεσημέρι για κοινωνική επαφή και το βράδυ για αρρώστια».

Αν δεν φάμε ένα πολύ καλό πρωινό, αφού το σώμα για μερικές ώρες νήστευε – κατά τον βραδινό ύπνο – ξεκινάμε την ημέρα μας με βιοχημικό άγχος και δημιουργία φλεγμονών λόγω της προσπάθειας του οργανισμού να ισορροπήσει τα επίπεδα του σακχάρου και να καταβολίσει ό,τι αποθέματα έχει για να βρει τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται.

Οι πεπτικές λειτουργίες μειώνονται όσο περνάει η μέρα και ό,τι φάμε μετά τις 5 η ώρα το απόγευμα είναι πολύ δύσκολο να το χωνέψουμε. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ελέγξει κάποιος το βάρος του, εάν δεν σταματήσει να τρώει το βράδυ. Αν όμως τρώει σωστά, όση ποσότητα τροφής και αν καταναλώσει θα χάσει βάρος αργά, σταθερά και μόνιμα. Γι’ αυτό, οι δίαιτες και το μέτρημα των θερμίδων είναι μύθος. Δεν έχει καμία σημασία η ποσότητα των θερμίδων, αλλά η ποιότητά τους και το πως αυτές καταναλώνονται.

4. Ενυδάτωση

Το σώμα είναι πάνω από 75% νερό και κανένα κύτταρο δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αρκετό και καλό νερό. Και τα δύο είναι σημαντικά. Η σωστή κυτταρική ενυδάτωση είναι απαραίτητη για ανταλλαγή ιόντων στις κυτταρικές μεμβράνες, για οξυγόνωση και είσοδο θρεπτικών στοιχείων στο κύτταρο αλλά και για την αποβολή των τοξινών. Πάνω από 100 παθήσεις έχουν συνδεθεί με την χρόνια υποκλινική αφυδάτωση ή την ενυδάτωση με μη καλό νερό.

Το βράδυ λόγω του μεταβολισμού καταναλώνεται περίπου ένα λίτρο νερό και έτσι ξεκινάμε την ημέρα μας με αυτό το έλλειμμα. Με την διούρηση, την εφίδρωση κ.λπ., αποβάλλεται άλλο ένα λίτρο κατά τη διάρκεια της ημέρας υπό κανονικές συνθήκες. Επιπλέον, αν κάνουμε εντατική άσκηση, τότε αποβάλλεται πολύ περισσότερο.

Πρέπει λοιπόν να πίνουμε τουλάχιστον 2-3 λίτρα ορθομοριακό νερό ημερησίως για να έχουμε ένα ισορροπημένο ισοζύγιο πολύτιμων υγρών στο σώμα. Με την ορθομοριακή κυτταρική ενυδάτωση αυξάνεται ο μεταβολισμός, γίνονται καλύτερες καύσεις και αποκτούμε ιδανικό βάρος εύκολα και σωστά. Το δέρμα, οι ιστοί και τα όργανα ανανεώνονται διότι αποτοξινώνεστε ευκολότερα. Το γαστρεντερικό σας σύστημα θα λειτουργεί καλύτερα και θα αυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα ενέργειας, ευεξίας και υγείας του οργανισμού.

Το ανθρώπινο σώμα παράγει το δικό του κολλαγόνο, όταν είναι σωστά ενυδατωμένο και έχει όλα τα ορθομοριακά θρεπτικά στοιχεία.

Ξεκινήστε πάντοτε την ημέρα σας με 1-2 ποτήρια ορθομοριακό νερό και με τα σωστά συμπληρώματα διατροφής.

5. Αναπνοή

Το οξυγόνο είναι απαραίτητο στα κύτταρα για «κυτταρική αναπνοή» και όχι στους πνεύμονες ή στο αίμα – αυτά είναι συστήματα μίξης και μεταφοράς αερίων. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αναπνέουν σωστά και αυτό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην υγεία τους.

Όταν αναπνέουμε βαθιά και με το στήθος διαταράσσονται οι αναλογίες διοξειδίου του άνθρακος (CO2) προς οξυγόνο (Ο) με αποτέλεσμα το οξυγόνο να μην μπορεί να περάσει σε ιστούς, όργανα και κύτταρα. Το άτομο αισθάνεται ασφυξία και προσπαθεί να αναπνεύσει ακόμα πιο βαθιά, με αποτέλεσμα την επιδείνωση της κατάστασης. Αυτό είναι γνωστό ως Σύνδρομο Υπεραερισμού, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ακόμα και κρίσεις πανικού.

Ο σωστός τρόπος αναπνοής είναι να αναπνέουμε πάντα «ρηχά» από την μύτη – ποτέ από το στόμα – και κοιλιακά, κάτω από το διάφραγμα, όχι από το στήθος. Υπάρχουν ειδικά ορθομοριακά τεστ για να διαπιστωθεί εάν υφίσταται το Σύνδρομο Υπεραερισμού και ασκήσεις για να διορθωθεί.

6. Στάση

Το κεντρικό νευρικό σύστημα είναι η πηγή ενέργειας του οργανισμού που την παρέχει σε όλο το σώμα. Περνά μέσα από την σπονδυλική στήλη και διακλαδώνεται μέσα από τους σπονδύλους σε όλους τους ιστούς, τα όργανα και τα κύτταρα του σώματος.

Όταν σταυρώνουμε τα πόδια ή κυρτώνουμε την πλάτη, εμποδίζουμε την ομαλή ροή της ενέργειας, προκαλούμε διαστρέβλωση του σκελετικού συστήματος και ξεκινούν μικρές φλεγμονές, οι οποίες συσσωρεύονται με τον χρόνο και γίνονται ολοένα και μεγαλύτερες. Προκαλείται ανισορροπία του νευρο-ανοσο-ενδοκρινικού άξονα και αρχίζουν τα παθολογικά συμπτώματα.

Η σωστή στάση είναι να καθόμαστε με την πλάτη ευθεία, το κεφάλι ψηλά και τα πόδια παράλληλα.

Η σωστή στάση όμως δεν αφορά μόνο το σώμα, αλλά και την στάση που έχουμε απέναντι στο περιβάλλον και τον ίδιο μας τον εαυτό. Βελτιώστε την γενικά προς την θετική πλευρά και ανακαλύψτε τι σας ωφελεί και τι σας βλάπτει. Μην κατηγορείτε κανέναν και τίποτα για τα προβλήματα υγείας που έχετε διότι σχεδόν πάντα προέρχονται από τις λανθασμένες επιλογές που κάνετε στη νοοτροπία, διατροφή και τρόπο ζωής που έχετε υιοθετήσει.

7. Άσκηση

Εάν το σώμα είχε γίνει μόνο για να κάθεται πιθανόν να είχε το σχήμα της καρέκλας.
Έχουμε δύο γιατρούς: Το αριστερό και το δεξί μας πόδι. Χρησιμοποιείστε τα όσο πιο συχνά μπορείτε. Θα κάνετε θαύματα στα επίπεδα της υγείας σας και την κυτταρική ανανέωση.

Είναι προτιμότερη η ήπια καθημερινή άσκηση από την υπερβολική 1 ή 2 φορές την εβδομάδα. Ένα γρήγορο περπάτημα 1-2 χλμ. καθημερινά είναι η καλύτερη άσκηση. Οι πατούσες των ποδιών είναι οι αντλίες της λέμφου και βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και στην κυτταρική οξυγόνωση. Κάθε φορά που περπατάτε, ενεργοποιούνται τα λιποδυαλιτικά ένζυμα, τα οποία παραμένουν ενεργά για περίπου 12 ώρες.

Οι τελευταίες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση – χωρίς υπερβολές – έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία μας. Ισορροπεί το νευρο-ανοσο-ενδοκρινικό άξονα και τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, ενισχύει την καρδιά, αυξάνει τον μεταβολισμό, επιταχύνει την αποτοξίνωση και ανανεώνει τα κύτταρα.

Προσπαθήστε να κάνετε καθημερινά ένα «θεραπευτικό» περίπατο ή ένα γρήγορο περπάτημα για να «αφυπνίσετε» τις δυνάμεις αυτοΐασης.

Για όσους αθλούνται εντατικά ή/και επαγγελματικά υπάρχουν ειδικά ορθομοριακά προγράμματα διότι χρειάζονται καλύτερη ορθομοριακή υποστήριξη για να έχουν το όφελος και όχι τις παρενέργειες του πρωταθλητισμού (Σύνδρομο Εξάντλησης Αθλητών).

8. Ανάπαυση

Πηγαίνετε διακοπές και επιστρέφετε πιο κουρασμένοι από πριν;

Η ανάπαυση είναι τέχνη που δυστυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν την γνωρίζουν. Μάθετε να «κλείνετε τον διακόπτη» νοητικά όταν αποφασίσετε να αναπαυθείτε, διότι διαφορετικά πυροδοτείτε συνεχώς τον υποθάλαμο του εγκεφάλου και εξαντλείτε το σώμα χωρίς λόγο.

Να θυμάστε ότι κάθε σκέψη και συναίσθημα επηρεάζει αστραπιαία το σώμα μέσω του νευρο-ανοσο-ενδοκρινικού άξονα. Στην Ορθομοριακή Διατροφή υπάρχουν ειδικές νοητικές ασκήσεις χαλάρωσης, οι οποίες διδάσκονται στο άτομο για να μειώσει σημαντικά την ένταση στη ζωή του.

Προσπαθήστε να κοιμάστε όσο πιο νωρίς γίνεται και να ξυπνάτε επίσης πιο νωρίς για να συντονιστείτε με τους κιρκάδιους ρυθμούς του σώματος και ειδικά της κορτιζόλης.

O άνθρωπος πρέπει πάντα να βλέπει την ανατολή του ηλίου και ποτέ την δύση του.

Τέλος, μην αισθάνεστε ποτέ ενοχές όταν αναπαύεστε. Προσπαθήστε να ακούτε τις ανάγκες του σώματος και να το ξεκουράζετε όταν σας το ζητήσει.

9. Ορθομοριακή πρόληψη και αυτοΐαση

Τα κύτταρά μας χρειάζονται καθημερινά τουλάχιστον 32 μικροθρεπτικά στοιχεία, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και ωμέγα λιπαρά οξέα, σε συγκεκριμένες ποσότητες, συνδυασμούς και ποιότητα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν, να μεταβολίσουν το οξυγόνο, το νερό και την τροφή, να παράξουν ενέργεια και να ανανεωθούν.

Όσο καλά και αν τρεφόμαστε δεν είμαστε πάντα σίγουροι ότι τα παίρνουμε καθημερινά διότι τα τελευταία 50 χρόνια το υπέδαφος έχει εξαντληθεί λόγω της εντατικής γεωργίας.

Ένα μήλο του 1970 αντιστοιχεί με 25 μήλα του σήμερα σε περιεκτικότητα θρεπτικών στοιχείων.

Η επεξεργασία, η βιομηχανοποίηση και το μαγείρεμα της τροφής εξαφανίζουν όποια λίγα ουσιώδη μικροθρεπτικά στοιχεία είχε αρχικά.

Ο σύγχρονος άνθρωπος κυριολεκτικά υποσιτίζεται μικροθρεπτικά καταναλώνοντας όμως τεράστιες ποσότητες μακροθρεπτικών – πρωτεΐνες, κορεσμένο λίπος, άμυλα και υδατάνθρακες – θεωρώντας ότι «θρέφεται» σωστά. Το μόνο που καταφέρνει με τις επιλογές του είναι να γίνει παχύσαρκος και να προωθεί την εμφάνιση εκφυλιστικών παθήσεων και πρόωρης βιολογικής γήρανσης.

Αυτή η άγνοια δυστυχώς έχει περάσει και στους επαγγελματίες της υγείας και διατροφής και γι’ αυτό όλες σχεδόν οι δίαιτες ασχολούνται μόνο με τα μακροθρεπτικά και τους διαφόρους συνδυασμούς τους. Τα μακροθρεπτικά είναι άχρηστα και επικίνδυνα για την υγεία μας χωρίς την ύπαρξη των μικροθρεπτικών. Γι’ αυτό, όλες οι δίαιτες είναι αναποτελεσματικές και πολλές φορές επικίνδυνες. Ο έλεγχος του βάρους είναι θέμα κυτταρικής λειτουργίας και μεταβολισμού, δηλαδή ορθομοριακή υπόθεση και μόνο.

Η Ορθομοριακή Διατροφική Ιατρική (Ο.Δ.Ι.) έχει σχεδιάσει ειδικές φόρμουλες για να δώσει λύση στο πρόβλημα της κυτταρικής υποθρεψίας.

Οι συνδυασμοί της Ορθομοριακής Πρόληψης έχουν ως σκοπό να μας παρέχουν καθημερινά όσα μικροθρεπτικά στοιχεία χρειαζόμαστε χωρίς να προβληματιζόμαστε εάν τα παίρνουμε από την τροφή. Εάν υπάρχουν ήδη παθολογικά συμπτώματα, όπως γαστρεντερικά προβλήματα, βουλιμία, άγχος, σημάδια κατάθλιψης, μυοσκελετικοί πόνοι, φλεγμονές, προσθέτουμε στον συνδυασμός της Ορθομοριακής Πρόληψης την ανάλογη ορθομοριακή φόρμουλα για όσο καιρό χρειαστεί.

Εάν τα προβλήματα υγείας είναι χρόνια και πιο σύνθετα ερχόμαστε σε επαφή με έναν Ιατρό – Σύμβουλο Ορθομοριακής Διατροφικής Ιατρικής.

10. Τεστ δυσανεξίας τροφών

Ακόμα και οι υγιεινές τροφές, όπως οι βιο-αναγεννητικές, μπορεί να μας προκαλούν τροφική δυσανεξία, ένα είδος καθυστερημένης αλλεργικής αντίδρασης. Εάν αυτό συμβαίνει κάθε φορά που καταναλώνουμε αυτή την τροφή, τότε προκαλούνται φλεγμονές που βλάπτουν την υγεία μας και εξασθενίζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Στην Ορθομοριακή Διατροφή θεωρούμε απαραίτητη την εξέταση της τροφικής δυσανεξίας, διότι μας καθοδηγεί ως προς το τι πρέπει να τρώμε και τι να αποφεύγουμε.

Ελέγχοντας τις τροφές και αφαιρώντας τες για 3-4 μήνες από την διατροφή μας, μειώνουμε τις φλεγμονές, εξαφανίζουμε πολλά παθολογικά συμπτώματα που οφείλονταν σε αυτές και αναβαθμίζουμε σημαντικά την υγεία μας.

Ο Ιατρός – Σύμβουλος Ορθομοριακής Διατροφικής Ιατρικής θα σας καθοδηγήσει πλήρως ως προς το πως θα εφαρμόσετε τα αποτελέσματα της εξέτασης αλλά και τον τρόπο και χρόνο που θα επανεντάξετε τις «απαγορευμένες» τροφές στην διατροφή σας.