Blog

Διαβάστε τα άρθρα μας και ενημερωθείτε σωστά!

Γιατί είναι σημαντικό το νερό;

Γιατί είναι σημαντικό το νερό;

Γιατί είναι σημαντικό το νερό; 16 λόγοι για να πιείτε περισσότερο

Είναι σύνηθες να διαβάζετε και να ακούτε ότι το νερό είναι απαραίτητο για την υγεία σας. Μα γιατί?

Το νερό αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του σωματικού σας βάρους και εμπλέκεται σε πολλές σημαντικές λειτουργίες, όπως:

  1. Βοηθά στη δημιουργία σάλιου. Το νερό αποτελεί βασικό συστατικό του σάλιου. Το σάλιο περιέχει επίσης μικρές ποσότητες ηλεκτρολυτών, βλέννας και ενζύμων. Είναι απαραίτητο για την διάσπαση της στερεάς τροφής.Το σώμα παράγει αρκετό σάλιο με τακτική πρόσληψη υγρών. Ωστόσο, η παραγωγή σάλιου μπορεί να μειωθεί όσο μεγαλώνουμε ή με την λήψη ορισμένων φαρμάκων και την εφαρμογή θεραπειών.
  2. Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος. Η σωστή ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματός σας. Το σώμα σας χάνει νερό μέσω του ιδρώτα κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας και όταν είναι σε ζεστό περιβάλλον. Ο ιδρώτας κρατά το σώμα σας δροσερό, αλλά η θερμοκρασία του θα αυξηθεί αν δεν αναπληρώσετε το νερό που χάνετε.Βεβαιωθείτε ότι πίνετε άφθονο νερό για να αποφύγετε την αφυδάτωση.
  3. Προστατεύει τους ιστούς, το νωτιαίο μυελό και τις αρθρώσεις. Η κατανάλωση νερού βοηθά στη λίπανση των αρθρώσεων, του νωτιαίου μυελού και των ιστών. Βοηθά στην μείωση των συμπτωμάτων που προκαλούνται από καταστάσεις όπως η αρθρίτιδα.
  4. Βοηθά στην αποβολή των αποβλήτων του σώματος μέσω της εφίδρωσης, της ούρησης και της αφόδευσης. Το σώμα σας χρησιμοποιεί νερό για να ιδρώσει, για το φιλτράρισμα των αποβλήτων και την αποβολή τους μέσω των ούρων και για την κινητικότητα του εντέρου.
  5. Βοηθά στη μεγιστοποίηση της σωματικής απόδοσης. Το άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας είναι απαραίτητο. Η ενυδάτωση επηρεάζει τη δύναμη και την αντοχή.Εάν ασκήστε έντονα και δεν αναπληρώνετε το χαμένο νερό του σώματος μπορεί να υπάρξουν συνέπειες που περιλαμβάνουν σοβαρές ιατρικές καταστάσεις, όπως μειωμένη αρτηριακή πίεση και υπερθερμία. Η ακραία αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει επιληπτικές κρίσεις.
  6. Βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Η κατανάλωση ινών δεν είναι ο μόνος τρόπος πρόληψης της δυσκοιλιότητας. Είναι επίσης σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό.
  7. Βοηθά στην πέψη. Οι επιστήμονες επιβεβαιώνουν ότι η λήψη νερού πριν από το γεύμα θα βοηθήσει το σώμα σας να διασπάσει την τροφή πιο εύκολα. Αυτό θα σας βοηθήσει σε καλύτερη αφομοίωση των θρεπτικών στοιχείων.
  8. Βοηθά στην απορρόφηση θρεπτικών στοιχείων. Εκτός από τη βοήθεια στην διάσπαση των τροφών, το νερό βοηθά επίσης στη διάλυση των βιταμινών, των μετάλλων και των άλλων θρεπτικών στοιχείων που λαμβάνουμε με την τροφή.
  9. Σας βοηθά να χάσετε βάρος. Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη μεγαλύτερης ποσότητας νερού, σε συνδυασμό με σωστή διατροφή και άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε επιπλέον κιλά.
  10. Βελτιώνει την κυκλοφορία του οξυγόνου στο αίμα. Το νερό μεταφέρει χρήσιμα θρεπτικά στοιχεία και οξυγόνο σε ολόκληρο το σώμα. Η λήψη μεγαλύτερης ποσότητας νερού θα βελτιώσει την κυκλοφορία του οξυγόνου στο αίμα σας και την υγεία σας γενικά.
  11. Βοηθά στην καταπολέμηση της ασθένειας. Η λήψη επαρκούς ποσότητας νερού μπορεί να αποτρέψει ορισμένες παθολογικές καταστάσεις, όπως δυσκοιλιότητα, πέτρες στα νεφρά, άσθμα που προκαλείται από την άσκηση, λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος, υπέρταση, κ.λπ.
  12. Βοηθά στην αύξηση της ενέργειας. Το νερό μπορεί να ενεργοποιήσει το μεταβολισμό σας. Η αύξηση του μεταβολισμού βοηθά στην αύξηση της ενέργειας.
  13. Βοηθά στη γνωστική λειτουργία. Η σωστή ενυδάτωση είναι το κλειδί για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Μελέτη έχει δείξει ότι η κατανάλωση άφθονου νερού επηρεάσει θετικά την συγκέντρωση, την εγρήγορση και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.
  14. Βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης. Η μη λήψη επαρκούς ποσότητας νερού μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κόπωση, σύγχυση, ακόμη και άγχος.
  15. Βοηθά στην υγεία του δέρματος. Η επαρκής πρόσληψη νερού θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο. Επίσης βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου.
  16. Αποτρέπει τη γενική αφυδάτωση. Αφυδάτωση σημαίνει να μην έχετε αρκετή ποσότητα νερού το σώμα σας. Επειδή το νερό είναι απαραίτητο για τόσες πολλές σωματικές λειτουργίες, η αφυδάτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη. Η σοβαρή αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε ορισμένες σοβαρές επιπλοκές, όπως νεφρική ανεπάρκεια και επιληπτικές κρίσεις.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε πιει αρκετό ορθομοριακό νερό για να αντισταθμίσετε την απώλεια νερού από το σώμα σας και για να αποφύγετε την αφυδάτωση.

Πηγή: healthline.com

 


Αυτό το άρθρο δεν έχει κανένα σχόλιο.
Αφήστε μια απάντηση