Δωρεάν Μεταφορικά για αγορές άνω των 70€

Η Vegan Διατροφή είναι κατάλληλη για τα παιδιά;

Vegan διατροφή στην παιδική ηλικία.

Η Vegan Διατροφή είναι κατάλληλη για τα παιδιά;

Υποθέτουμε ότι η κατανάλωση αγελαδινού γάλακτος παρέχει ένα αρχικό πλεονέκτημα ανάπτυξης στα παιδιά, δεδομένου του πρωταρχικού της στόχου να υποστηρίξει την ταχεία ανάπτυξη των μωρών. Δεν υπάρχουν δεδομένα που να δείχνουν ότι το τελικό ύψος του παιδιού επηρεάζεται αρνητικά στα vegan παιδιά ή ότι έχει κάποια κλινική σημασία. Αντίθετα, τα γαλακτοκομικά μπορεί να προωθούν τη δημιουργία βλεννών, τις δερματοπάθειες, τα προβλήματα του γαστρεντερικού συστήματος και τις αλλεργίες στα παιδιά. Επιπλέον, το συμβατικό μας φυσιολογικό εύρος ύψους μπορεί να σχετίζεται μόνο με εκείνα που ακολουθούν παμφάγα δίαιτα. Κανένα vegan παιδί δεν έχει σοβαρές ελλείψεις όταν τρέφεται σωστά και παίρνει τα σωστά συμπληρώματα διατροφής. Τα παιδιά που καταναλώνουν ζωικές τροφές – για να πάρουν ασβέστιο, σίδηρο και Β12 – παρουσιάζουν συχνά ελλείψεις και στα τρία και πολλές παθήσεις. Ο λόγος είναι ότι δεν απορροφούν και δεν μεταβολίζουν τις τροφές, είτε φυτικές, είτε ζωικές και η τροφή είναι εξαντλημένη σε θρεπτικά στοιχεία ούτως η άλλως. Επομένως τρέφονται σωστά, δηλαδή vegan, ρυθμίζουμε το έντερο, πίνουμε νερό TENSA και παίρνουμε τα ορθομοριακά προϊόντα. Δεν συμβουλεύουμε να τρώνε βιο-οξειδωτικά σκουπίδια για να πάρουν Β12 και σίδηρο.

Μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά vegan είχαν χαμηλότερη μάζα λίπους, λιγότερη χοληστερόλη στο αίμα και επίπεδα γλυκόζης νηστείας. Τα vegan παιδιά είχαν υψηλότερη πρόσληψη ορισμένων ευεργετικών θρεπτικών συστατικών, όπως οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ, τα καροτενοειδή, τα ακόρεστα λίπη, το μαγνήσιο, όλα αυτά αντικατοπτρίζουν την κατανάλωση υγιεινών φυτικών τροφών. Αντίθετα, όσοι ακολουθούσαν παμφάγα διατροφή κατανάλωναν υψηλότερες από τις συνιστώμενες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών, ζάχαρης και ανεπαρκή ποσότητα φυτικών ινών. Δεδομένου ότι η αθηροσκλήρωση ξεκινά από την παιδική ηλικία, αυτά τα ευρήματα είναι δυνητικά το πλεονέκτημα μιας vegan δίαιτας, ειδικά αφού γνωρίζουμε ότι οι δίαιτες χωρίς κρέας και οι δίαιτες vegan συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικής καρδιακής νόσου στους ενήλικες (1-3). Επιπλέον, ένα πιο υγιές σωματικό βάρος είναι απαραίτητο για την καταπολέμηση του αυξανόμενου ποσοστού διαβήτη τύπου 2 στα παιδιά και γνωρίζουμε ότι μια vegan διατροφή μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 (4,5). Ο παγκόσμιος επιπολασμός του διαβήτη είναι υψηλός και αυξάνεται ραγδαία. Μερικές προηγούμενες μελέτες έχουν βρει ότι οι χορτοφάγοι μπορεί να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη από τους μη χορτοφάγους. Τελευταίες έρευνες έδειξαν ότι οι χορτοφάγοι και αυστηρά φυτοφάγοι είχαν χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη, εν μέρει λόγω του χαμηλότερου ΔΜΣ.

Υπάρχουν αρκετές άλλες μελέτες που αναφέρουν τα αποτελέσματα υγείας στους σύγχρονους vegan. Αυτό περιλαμβάνει τη γερμανική μελέτη για νέους VeChi στην οποία αξιολογήθηκε η υγεία μεγαλύτερου αριθμού vegan παιδιών ηλικίας 6-18 ετών (6). Τα vegan παιδιά συμπλήρωναν κατάλληλα με βιταμίνη Β12 και βιταμίνη D με πολύ καλύτερες προσλήψεις ασβεστίου και η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «μια vegan διατροφή μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις σε θρεπτικά συστατικά στην παιδική και εφηβική ηλικία». Επιπλέον, μια προηγούμενη αναφορά ανέφερε φυσιολογική ανάπτυξη σε παιδιά vegan (7). Μια πρόσφατη ανασκόπηση της vegan διατροφής σε παιδιά συγκεντρώνει δεδομένα από 437 δημοσιεύσεις με τις περισσότερες μελέτες να επιβεβαιώνουν ότι τα vegan παιδιά έχουν φυσιολογικούς ρυθμούς ανάπτυξης, εντός του φυσιολογικού εύρους και μια σειρά από οφέλη που σχετίζονται με τη χαμηλότερη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών, την αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών και φυτοθρεπτικών συστατικών, και χαμηλότερο σωματικό βάρος και σωματικό λίπος (8).

Βιβλιογραφία

  1. Tong, T. Y. N. et al. Risks of ischaemic heart disease and stroke in meat eaters, fish eaters, and vegetarians over 18 years of follow-up: Results from the prospective EPIC-Oxford study. BMJ (2019). doi:10.1136/bmj.l4897
  2. Dinu, M., Abbate, R., Gensini, G. F., Casini, A. & Sofi, F. Vegetarian, vegan diets and multiple health outcomes: A systematic review with meta-analysis of observational studies. Crit. Rev. Food Sci. Nutr. (2017). doi:10.1080/10408398.2016.1138447
  3. Jabri, A. et al. Meta-analysis of effect of vegetarian diet on ischemic heart disease and all-cause mortality. Am. J. Prev. Cardiol. 7, (2021).
  4. Papier, K. et al. Vegetarian diets and risk of hospitalisation or death with diabetes in British adults: results from the EPIC-Oxford study. Nutr. Diabetes (2019). doi:10.1038/s41387-019-0074-0
  5. Tonstad, S. et al. Vegetarian diets and incidence of diabetes in the Adventist Health Study-2. Nutr. Metab. Cardiovasc. Dis. 23, (2013).
  6. Alexy, U. et al. Nutrient intake and status of german children and adolescents consuming vegetarian, vegan or omnivore diets: Results of the vechi youth study. Nutrients 13, (2021).
  7. Weder, S., Hoffmann, M., Becker, K., Alexy, U. & Keller, M. Energy, macronutrient intake, and anthropometrics of vegetarian, vegan, and omnivorous children (1-3 years) in Germany (VeChi diet study). Nutrients (2019). doi:10.3390/nu11040832
  8. Sutter, D. O. & Bender, N. Nutrient status and growth in vegan children. Nutrition Research 91, (2021).

Θοδωρής Γιάνναρος

Μοριακός Βιολόγος

Share this post

Αφήστε μια απάντηση


You've just added this product to the cart: